söndag 19 maj 2013

Caratlas.

Målet är således nått, paketet överlämnat och således bara hem kvar. Eftersom chefen för besöksmålet kom så blev det ingen tältnatt i natt, det blev en sängnatt. Bra och dåligt med det var att frukosten serverades 06:00. Men bra med det är ju att jag hann iväg, köra en bit och fylla upp med soppa före 07:00, och således innan dimmorna lättade.
Det är ju så vackert att man dör ju lite.
Nu har jag således lunchrast intill en istäckt sjö, omgiven av snötäckta berg med vattendragens forsande, porlande muller som bakgrundsmusik. Solen från en klarblå himmel har fått mig att lägga av mig jackan, och jag undrar lite om jag är på mc- eller skidutflykt.
Så här ett par hundra mil efter att superlativen tagit slut kan jag bara inte låta bli att undra, är inte allt detta lite bortslösat på norrmännen?
Nu: diska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar